Samen trainen voor de Vitam KidsRun

6 mrt 2023

Train samen met Harry voor de Vitam KidsRun op zondag 14 mei

's-Hertogenbosch, 6 maart 2023 – Op zondag 14 mei 2023 vindt de 17e editie van de Vestingloop in ’s-Hertogenbosch plaats. Een van de onderdelen van dit sportieve evenement is de Vitam KidsRun – een hardlooproute van 1 km voor kinderen van 4 t/m 12 jaar waarvan bedrijfscateraar Vitam de sponsor is. Kinderen die zich hiervoor inschrijven kunnen zich nu extra goed voorbereiden met het Harry Trainingsschema van Stichting Vitam Doet Goed. Deze stichting is gelieerd aan Vitam en heeft als doel kinderen alles te leren over een gezonde en verantwoorde levensstijl.

Begin dit jaar verbond Vitam zich als vitaliteitspartner aan de Vestingloop. De bedrijfscateraar met haar servicekantoor in ’s-Hertogenbosch zet zich dagelijks in om mensen met lekker eten en drinken te verleiden tot een gezonde en verantwoorde levensstijl. Daarbij kijkt zij verder dan alleen gezonde voeding en besteedt zij ook aandacht aan bewegen en mindset. Genoeg aanleiding om zich aan te sluiten bij dit sportevenement.

Waarom specifiek de KidsRun
Er is gekozen om zich te verbinden aan de KidsRun, omdat Vitam het belangrijk vindt om al bij de jongere generatie te beginnen met het creëren van bewustwording rondom een gezonde levensstijl. Om die reden werd in 2018 Stichting Vitam Doet Goed opgericht. Het doel van deze stichting is om kinderen alles te leren over een gezonde en verantwoorde levensstijl. Samen met vrijwilligers en partners organiseert de stichting jaarlijks verschillende activiteiten om kinderen op speelse wijze bewust te maken van het belang van gezonde voeding en voldoende ontspanning en beweging in hun dagelijks leven. Daarnaast heeft de stichting een interactief lesprogramma ontwikkeld voor basisscholen: Harry@school. In het programma staat stripfiguur Harry Covèrt centraal – een groene boon die vertelt over het belang van groente en fruit en waar ze vandaan komen. Tijdens het programma leren de kinderen dat groente en fruit onmisbaar zijn in een gezond eetpatroon.

Samen trainen met Harry
Stichting Vitam Doet Goed grijpt de KidsRun aan om een gezonde levensstijl extra onder de aandacht te brengen bij de kinderen. Zo krijgen de deelnemers aan de KidsRun op de dag zelf een verrassingspakket van Harry Covèrt. Maar om ook de voorbereiding extra leuk te maken en kinderen te stimuleren zich in te schrijven, is er een trainingsschema voor tien weken ontwikkeld. Dit schema is in stripvorm met Harry Covèrt als hoofdrolspeler en biedt voor iedere week een andere opdracht of een aandachtspunt. Dit zijn laagdrempelige activiteiten om vooral het plezier van een gezonde levensstijl te benadrukken. De kinderen worden daarbij bovendien gestimuleerd om zich samen met andere kinderen voor te bereiden. Harry trainingsschema

→ Download het trainingsschema hier.

Noot voor redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Inge van Kempen van Vitam, via pers@vitam.nl. Of bezoek www.vitam.nl voor meer informatie.

Over Stichting Vitam Doet Goed
Het doel van de stichting is om kinderen alles te leren over een gezonde en verantwoorde levensstijl. Samen met vrijwilligers en partners organiseert de stichting jaarlijks verschillende activiteiten om kinderen op speelse wijze bewust te maken van het belang van gezonde voeding en voldoende ontspanning en beweging in hun dagelijks leven.

Over Vitam
Als ondernemende cateraar gelooft Vitam dat voeding volop mogelijkheden biedt om een waardevolle bijdrage te leveren aan vitale mensen in een vitale wereld. In meer dan 300 restaurants binnen bedrijven, campussen, ziekenhuizen en horeca is het haar missie om met lekker eten en drinken mensen te verleiden tot een gezonde en verantwoorde levensstijl. Met een aanbod met groente en fruit als basis en zoveel mogelijk lokaal en seizoensgebonden, werkt Vitam op een duurzame manier en met respect voor mens, dier en milieu.

Over de Vestingloop
De Vestingloop is het gezelligste loopevent om vitaal te blijven van het land. Iedereen kan meedoen dankzij de diverse loop-en wandelafstanden en de vele ontmoetingsplekken voor zowel publiek als deelnemers. Uniek is dat we hierbij lopen door de geschiedenis van onze Vestingstad met haar unieke gerestaureerde Vestingwerken. De Vitam KidsRun is een hardlooproute van 1 km. Kinderen van 4 t/m 12 jarigen kunnen gratis meedoen.